sobota, 15 lutego 2020

Lutne i ujutne

Walentynki to nie moje święto, chociaż wolę zakochanie od miłości. I mam sporo serduszek w mieszkaniu, bo one są dla mnie bardziej symbolem radości niż miłości czy zakochania. 
Czasem zamieszczam teksty niemoje ale dla mnie, rezonujące z moim wnętrzem. A właściwie to z czym? 
Wszystkie teksty mądre, nie napuszone i  nie przeintelektualizowane. Do śpiewu, tańca i różańca. 
 
Ale są też teksty nie pochodzące od świętych,
To słowa pieśni, bo trudno nazywać je piosenkami. Można znaleźć coś dobrego, właściwego i odpowiedniego na każdy stan duszy, na każdą porę roku i życia. Kiedyś to były teksty! Kiedyś to były głosy!! Kiedyś to były wykonania 😍!!! Piszę jak stara baba która nawija, "za moich czasów ...." ale cóż poradzę na to, że lubię kiedy piosenka ma sens, treść i jakąś opowieść. Na lutne, bezśnieżne, wietrzne i meteopatyczne dni na przykład takie. Co w pogodzie to i w człowieku.
Ale nie tylko jest buro, szaro i ponuro. Dni coraz dłuższe, wiosna tuż, tuż.

Z samopoczuciem coraz lepiej, pewnie będzie łagodna liryczna diagnoza kliniczna .....
A za dwa dni jadę do Wrocka, na zimowe ferie wnuka. Porozpieszczać i nacieszyć się, żeby wystarczyło do wiosny.
Ratuj się ( właściwie to miało być raduj się) Maro!~
Jednak nie udało się narazie pojechać w lutym do chatty.

27 komentarzy:

  1. Odsłuchałam piosenkę którą zamieściłaś Ewa Błaszczyk - porywająca i ta gra aktorska chyba pierwszy raz ją słyszałam - to jest artystyczne doznanie. A serduszka? a serdyszka na całym świecie takie same... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda piosenka Ewy Błaszczyk to perełka, powiedziałabym, że lepsza z niej piosenkarka niż aktorka. A najlepsza mama bo dla córki w śpiączce zbudowała klinikę Budzik! Szkoda, że się nie otwiera piosenka Edyty Gepert, to też moja ulubiona diwa. I Hanna Banaszak też, co za głos, co za interpretacja!

      Usuń
  2. Krysiu piękne masz setduszka, ale te najwazniejsze to Rodzinka :-) Krysiu raduj sie i odpoczywaj , korzystaj z Ferii u wnuka , bo taka babcia to Skarb ! A Mlody na pewno sie uraduje, kiedy babcia go odwiedzi :-) pozdrawiam i zycze udanych Ferii pelnych wrazen i rozpieczanych :-) Agnieszka - Łódź :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzinka w oddali a serduszka blisko, jedno i drugie niezbędne. Cieszę się na ferie Agnieszko, dobrze pobyć w realu, popatrzeć, pogadać, pomasować, podotykać, porozpieszczać, poprzytulać. Przesyłam pozdrowienia do Łodzi!

      Usuń
  3. Zawsze mówiłam że stan zakochania to stan pragnienia miłości tej osoby w której jest się zakochanym. Słowa dezyderat są tak bardzo mądre, że warto je czytać, przytaczać i czerpać z nich wiedzę, a Edyta Geppert to moja ulubiona piosenkarka. Mądre teksty piękna muzyka, zawsze skromna. Mam nawet jej płytę z autografem. Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie zakochanie jest radosne, gwałtowne i zmysłowe, a miłość spokojna i z z głębi duszy, nie zawsze radosna. Te dezyderaty pisali mądrzy ludzie więc i słowa są mądre - tylko je stosować. Elu, też lubię Panią Gepert, każda jej pieśń to małe arcydzieło.

      Usuń
  4. Najbardziej podoba mi się ten słój z orzechami. Czy to twoje orzechy? Bo u mnie przy domku rośnie orzech włoski, który posadził mój tata, musi mieć około 12 może 14 lat. Orzechy się zawiązują i nawet zjadłam kilka, ale ponieważ lubię leśne stworzenia i to jest bardziej ich miejsce niż moje, więc ostatnie lata zostawiam wszystko wiewiórkom. A jest ich coraz więcej w okolicy. Może to dzięki mojemu orzechowi? ;)
    Super masz magnesy na lodówce. Ja dopiero w styczniu tego roku przywiozłam sobie pierwszy magnes z Włoch!!! Dlaczego tak późno!!! To świetne pamiątki. No więc, w wieku 50++ zaczynam zbierać. :)
    U mnie ta sama tęsknota za treścią. Kiedyś piosenkarz wychodził na scenę zupełnie sam, w nieciekawym stroju i po prostu śpiewał. I czarował publiczność głosem, melodią i opowieścią. Dzisiaj potrzebuje sztabu ludzi, wizażystów, makijażystów, świateł, hologramów, huśtawek, baletu, miliona rekwizytów no i oczywiście golizny. Im skąpiej ubrany tym lepiej. Zawsze myślę sobie o Edith Piaf. Malutkiej, brzydkiej kobiecie ubranej zawsze w taką samą czarną sukienkę. Wychodziła na scenę i śpiewała. Pellegrino - zdecydowanie jest za czym tęsknić. Bo teraz wszystko wydaje się takie płytkie, płaskie, jednakowe. Myślę, że talenty nadal są, ale chowają się gdzieś, bo nie radzą sobie z tą wszechobecną bylejakością.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Venus, swoich orzechów nie mam bo działka mała ale przyjaciółka ma wielgachne drzewo tak że wystarcza dla niej, dla mnie i dla ptaków.
      Magnesów mam dużo więcej, kiedyś zbierałam tylko serduszka, potem koliste a teraz, ponieważ coraz rzadziej wyjeżdżam to i prostokątne. No i kubki przywożę z podróży, wtedy to są pamiątki praktyczne bo jak coś z nich piję, to wspominam czule wyjazd.
      Teraz to śpiewanie estradowe jest za głośne, za krzykliwe, to muza dla młodych. Na szczęście dla nas pozostają klubowe i piwniczne recitale. Serdeczności

      Usuń
    2. Kubki też lubię i trudno znaleźć dwa jednakowe. Każdy inny i każdy ma jakąś historię za sobą.
      Co jakiś czas pojawia się nowy. Który nie zawsze jest "nowy" bo wiele kupiłam w sklepikach z używanym towarem. Lubię grzebać w takich miejscach. :)

      Usuń
    3. Ja też mam kubki różne a filiżanki w kompletach. Filiżanki sa dla gości, ja wolę picie z kubków, da sie je objąć dłońmi, sa takie stabilne. No i mam sporo szklaneczek i pucharków do picia soków i mleka.

      Usuń
  5. Krysiu, faktycznie serduszek u Ciebie piękna kolekcja :D Ten serduszkowy serwis mnie zachwycił :D
    Życzę Ci pięknych ferii spędzonych z rodziną <3
    Dziękuję za linki, z ciekawością wszystkie je odsłucham. To prawda, że kiedyś artysta musiał mieć talent, żeby być artystą i otoczka była dużo mniej ważna. Teraz każdy może być artystą, otoczka jest najważniejsza i nawet taka Mandaryna może śpiewać ...
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest serwis śniadaniowy, ma już ponad 40 lat więc niezadługo będzie zabytkiem.
      Ten z Edytą Gepert się nie otwiera, dopiero niedawno zauważyłam, trzeba wejść na YouTube. Dla mnie Błaszczyk, Gepert, Banaszak ... a dla młodych Mandaryna, Cleo ... Dla każdego coś stosownego.
      Pozdrawiam serdecznie Agness!

      Usuń
  6. Piękne serca. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę zatem miłych chwil w rodzinnym gronie w pięknym mieście🤗
    Pokaźna ilość ❤️
    Pozdrawiam słonecznie🌤️ na cały udany tydzień 🙋🌷☕🧁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morgano, było cudnie, jako rzekłaś.

      Usuń
  8. Łagodna i liryczna :) Dezyderata jak najbardziej, Dalajlama też, ale Tomaszka omijam, jakoś wyczuwam w nim nuty samobiczowania. To akurat odpuszczam. Gepert nie lubię, ale Hanię Banaszak bardzo. Ja trochę z innego pokolenia jestem, ale też lubię tekst i sens w piosenkach. Tu jest coś co lubię: https://www.youtube.com/watch?v=7m8psvNzg0U
    Czasem tęsknię za dzieciństwem, wtedy wszystko było i straszne, i piękne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Anno, chyba nie czytałaś jego dezyderatów, wcale nie są samobiczujące, sporo w nich tych samych pragnień i postanowień co u mnie a ze mną przecież rozmawiasz i nawet się lubimy. Ja tak.
      http://kopianieba.blogspot.com/search/label/%C5%9Aw.%20Tomasz%20z%20Akvinu
      Nie wiem jak to sie stało ale nie znałam tego zespołu, w tym czasie słuchałam "Dżemu" z Ryśkiem Riedlem.
      Ja niewiele pamiętam z dzieciństwa, czekam na taki moment starości kiedy się wraca pamięcią do dzieciństwa.

      Usuń
  9. Kubeczki w serduszka, coś przecudnego:-) na pewno przywieziesz z ferii coś ciekawego i nam pokażesz, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi przejść obojętnie obok kubaska w serduszka dlatego w lutym nie wchodzę do takich sklepów, bo tam ich zatrzęsienie i drogie.
      Oj, działo się na feriach w ten tydzień, zaraz siadam i piszę.

      Usuń
  10. Krysiu super serduszka ♥,lubię takie dekoracje .Bywa ,że mamy gorsze dni,ale zawsze jest ten dzień ,który nas ładuje do działania.Wnuki są tego przykładem.
    Krysiu dziękuję za pomoc,ale w dalszym ciągu nie mam pojęcia z czego te liczby są obliczone ,może jakiś zapis działania,żeby było wiadomo jak to obliczyć ,bo u nas takie zadania "leżą na łopatkach"jest wynik ,ale jak to zapisać w działaniu?oj ...widzisz ☺☺ matematyka jest tylko dla wybitnie mądrych ludzi,mnie to ominęło.☺Uściski....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpisałam Ci Danko u Ciebie, ciekawa jestem czy kombinuję prawidłowo.

      Usuń
  11. Krysiu ,już nas chyba oświeciło ,po tym jak napisałaś,to nie jest trudne ,tylko pogłówkować trzeba ,jak to matematyka☺☺Dzięki .

    OdpowiedzUsuń
  12. KRYSIU jesteś KOCHANA ..Dziękujemy....No tak tylko trzeba było rozpisać i wyszukać wspólnego ilorazu....Ania miała kilka lat przerwy w matematyce,bo musiała 3 lata robić j. szwedzki,potem ruszyła dalej z innymi przedmiotami...już normalnie ,ale wystarczyło kilka lat ,by uciekły z głowy podstawy..Dziękujemy Krysiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie było odświeżyć logiczne myślenie matematyczne. Służę na przyszłość!

      Usuń
    2. Zazdroszczę zdrowo Twojego matematycznego myślenia.Z pewnością będziemy prosiły nie raz o Twoja pomoc.☺ ☺.Ty nasz ANIOŁKU.♥♥♥Uratowałaś moja córeczkę .Ania bardzo Dziękuje ♥Kiedy to zobaczyła ,odblokowała się do tego zadania...i powiedziała ,że to nie było trudne.Tylko trzeba było zdrowo pomyśleć ☺☺ I mówi ,że Pani Krysia świetnie nadawała by się na korepetytorkę ..☺☺.A miała korepetycje od 5 kl szkoły podstawowej do 1 LO z matematyki,chemii,angielskiego..Bardzo dobrze jej to zrobiło..Chemie i angielski do dzisiaj ma na 6...ale matematyka ,jednak kula u nogi..bo miała za dużą przerwę w tym przedmiocie.No ale mam nadzieję ,że jakby co,to wytłumaczysz młodej dobitnie ☺☺Miłego dnia Krysiu.

      Usuń
    3. Danusiu, tak się cieszę bo ostatnio mniemałam, że coś słabo z moją głową, nawet poszłam do neurologa bojąc się alzheimera a wasze zadanie dało mi kopa i uwierzyłam, oprócz innych znaków, że całkiem ze mną dobrze. Chętnie pomogę młodej Damie byle to nie były całki i różniczki. Pozdrawiam.

      Usuń